PL  |  EN
Zaloguj / Zarejestruj Dla usługodawców

Wyszukaj Usługodawcę

Wyszukaj po dacie:
Praktyczny Poradnik Wizerunkowy

Praktyczny Poradnik Wizerunkowy

Musicie wiedzieć, że do projektowania KUUMY podeszłam bardzo zadaniowo. Nie chciałam projektować czegoś, co być może ładne ale zupełnie niespełniające oczekiwań, nie odpowiadające na zapotrzebowanie, niefunkcjonalne…… Ot ładne i tyle.

Wiedziałam, że użytkownikami KUUMY będą dwie grupy ludzi. Usługodawcy, czyli kosmetyczki, w tym dziewczyny wykonujące manicure i pedicure, makijażystki, fryzjerzy, styliści, trenerzy personalni, masażyści (rehabilitanci) i fotografowie. Z drugiej strony równie ważną grupę stanowić będą Usługobiorcy. Czyli Ci, którzy odwiedzą KUUMĘ w celu znalezienia najlepszego Specjalisty w poszukiwanej przez siebie specjalności. Co istotne, postanowiłam nie wartościować kto jest ważniejszy – usługodawcy czy usługobiorcy, bo wiem że obie te grupy potrzebują siebie wzajemnie i że bez ruchu po obu stronach KUUMA nie istnieje.

Projektując KUUMĘ, rysując te wszystkie pierwsze makiety, ustalając ścieżki przebiegu, kolejność następujących po sobie czynności, zależności, odniesień i przekierowań, postanowiłam skierować ankietę do zainteresowanych grup i zapytać CZY w ogóle będziecie z KUUMY korzystać, a jeśli TAK to CZEGO potrzebujecie żeby była dla Was funkcjonalna.

Ankiety, jak już wspominałam, były dwie. Jedna skierowana do faktycznie istniejących Usługodawców, którzy działają już w branży beauty oraz fitness, druga do potencjalnych Usługobiorców KUUMY. Ankieta skierowana do Usługobiorców dotyczyła ogólnych aspektów pozyskiwania klientów tj.  kanałów pozyskiwania klientów, sposobów promowania swojego fun page’a na FB i swojej oferty w sposób inny niż tylko social media, zasadności budowania własnej strony www, a także systemu rezerwacyjnego z którego najczęściej korzystacie Wy, „mali” i mobilni Specjaliści. Była też grupa pytań dotycząca oczekiwań wobec portalu branżowego, jakim już za chwilę miała stać się KUUMA (co powinna zawierać, jaką mieć cenę, korzyści których oczekiwalibyście z tytułu korzystania z takiego portalu, aplikacji mobilnej, wyposażenia Portalu w system map, wglądu w statystyki dotyczące zachowań klientów i wiele innych kwestii.

Przeczytaj poprzedni artykuł - Jak zrobić dobre zdjęcie?

Z drugiej strony wysłaliśmy ankietę także do Usługobiorców. Tym razem zapytaliśmy o kwestie, które pokazały nam czy rynek usług mobilnych będzie się rozwijał (będzie ;)), a także o kwestie  pokazujące w jaki sposób i jakimi kanałami ludzie poszukują mobilnych usług w tej chwili. Tak na marginesie, pokazało nam to, że nie ma w Sieci miejsca gdzie można po prostu zajrzeć, przejrzeć oferty wielu specjalistów, poczytać o nich, o ich dokonaniach i spokojnie wybrać tego jedynego korzystając z wygodnego systemu rezerwacyjnego oraz systemu ocen i opinii. Zresztą o tym jak narodziła się w mnie potrzeba stworzenia KUUMY możecie przeczytać tutaj: https://kuuma.pl/blog/na-co-komu-kuumaAnkietowani odpowiadali ponadto na pytania dotyczące stron internetowych o tematyce zdrowia i urody odwiedzane najczęściej, określali czynniki decydujące o wyborze salonu kosmetycznego, korzystania z mediów społecznościowych do rezerwacji usługi u konkretnego Usługodawcy, no i oczywiście tego czy korzystaliby z czegoś co planowałam budować.

Ankietę powtórzyłam później, żeby sprawdzić co mogę zmienić i jak ulepszyć KUUMĘ kiedy zabiorę  się do budowania jej nowszej wersji.

Ale do czego zmierzam? Otóż z wyników ankiet i z naszych doświadczeń, z przeglądu statystyk, z doświadczeń wynikających z budowania społeczności na FB i z innych działań powstała TAKA porcja wiedzy, TAK potrzebnej w dzisiejszym kosmetycznym świecie, kiedy konkurencja jest TAK duża że postanowiłam nie trzymać jej dla siebie i się nią podzielić.

Jak pozyskiwać klientów w branży beauty

I tak moi Drodzy powstało coś na kształt e-booka, zawierającego informacje w następujących obszarach:

➡ Rynek usług kosmetycznych w Polsce - uwarunkowania, oczekiwania klientów, zapotrzebowanie na usługi, statystyki.

➡ Internet jako narzędzie kształtowania wizerunku w Sieci.

➡ Portale branżowe jako element budowy wizerunku w sieci.

➡ Jak zbudować skuteczny profil na Portalu KUUMA.pl?

➡ Jak zarządzać biznesem z KUUMA.pl?

➡ Oferta KUUMA.pl.

 

A zatem, materiał ten zawiera ciekawe informacje, nie tylko dla tych, którzy chcą do KUUMY dołączyć ale też dla tych którym wystarczają ich dotychczasowe modele szukania i zdobywania klientów.

Wiedza którą zawiera ten Poradnik jest nieoceniona dla wszystkich tych którzy prowadzą swój profil na FB, dla każdego kto chce budować swój profesjonalny wizerunek w Sieci, dla każdego mobilnego specjalisty lub tego który prowadzi swój mały biznes głównie przy wykorzystaniu swojego własnego potencjału. Dla każdego kto szuka klientów wykorzystując social media, jak i dla tych którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem usług health&beauty w Sieci.

Zainteresowani? Jeśli TAK wskakujcie na kontakt z KUUMA.pl lub wysyłajcie nam maila pod: kuuma@kuuma.pl. A jeśli zdecydowanie wolicie kontakt przez media społecznościowe wskakujcie tu i zróbcie co trzeba :)

Pozdrawiam Was i zapewniam jeszcze raz: WARTO!  

Komentarze

    Ten wpis na blogu nie ma jeszcze komentarzy

Zaloguj się by dodawać komentarze!

Zaloguj się by ocenić wpis